مســــــــــتانه

هر چه گشتیم در این شهر نبوداهل دلی . . . . . که بداند غم دلتنگی وتنهائی ما

مســــــــــتانه

هر چه گشتیم در این شهر نبوداهل دلی . . . . . که بداند غم دلتنگی وتنهائی ما

موضوع انشاء : ماه مبارک رمضان را توصیف کنید!

 

اکنون در روزهای انتهایی ماه مبارک رمضان انشای خود را در مورد این ما می نویسم. ماه رمضان بسیار ماه خوبی است و ما به مهمانی خدا می رویم البته ما که نرفتیم ولی پدرم می گفت 2-3 بار رفتم خیلی شلوغ بود و دست خالی برگشتم!(البته فکر کنم از بی لیاقتیش باشه!) در این ماه بابا شیرینی جالبی به اسم زولبیا و بامیه می خرد و من بامیه را بسیار دوست دارم چون وقتی فشارش میدهیم چیزی شبیه ریق از آن بیرون می زند! من عاشق فشار دادن بامیه و خروج ریق آن هستم! در این ماه هر شب عمو جعفر به خانه ما حمله ور میشود به بهانه افطاری و می گوید من روزه ام اما دهانش بوی رستوران میدهد! از روزهای مبارک در این ماه شبهای قدر است! عمو جواد من که یک نزول خور حرفه ایست و عمو هاشم یاکوزا که قاچاقچی است در این شبها احیا به پا می کنند و می گویند احساس سبکی می کنند! خانومهایشان هم شروع به فحش دادن به آنها می کنند! حتی انها دیگر در این ماه چیپس و ماست موسیر هم نمی خرند! من هم روزه میگیرم اما چون هنوز 25 سالم نشده کله گنجشکی می گیرم و اذان ظهر یک ساندویچ کالباس دوبل با سس هزار جزیره میخورم! احسان برادرم هم روزه میگیرد ولی بعضی وقتها به اتاق خودش رفته و در را می بندد و سیگار میکشد. می گوید در را می بندم تا خدا نبیند! خلاصه روحیه عرفانی خوبی در خانواده برقرار است. اصلا این روحیه در کل شهر جاریست! دیروز پدرم با یک تاکسی تصادف کرد ولی برخلاف همیشه که در این مواقع دعوا میشد و پدرم با قفل فرمون به جون راننده مقابل می افتاد، فقط پدرم به طور مستمر 15 دقیقه به طرف، انواع و اقسام فحشها را داد و شکر خدا بخیر گذشت!

بعد از افطار ما پای تلویزیون می نشینیم و از برنامه های مربوط به این ماه لذت می بریم! 3 کانال دل و جیگر و روده بیرون ریخته فلسطینی ها را نشان میدهند که خیلی در زمان افطار اشتها آور است! 4 کانال دیگر هم اسرائیلی ها را نشان میدهند ... فکر کنم آنتن ما در سرزمینهای اشغالی افتاده است! سریالهای این ماه بسیار آموزنده است و همه آدم بدها خوب می شوند! ما هم اصلا از دیدن این اراجیف خسته نمی شویم و به خانه حسن ِ سیمین خانوم اینا برای دیدن ماهواره نمی رویم! امیدوارم شما هم ازین ماه استفاده کامل را ببرید!

این بود انشای من!

 

بر گرفته از کتاب "دست نوشته های یک کودک 24 ساله!"

 

 

-----------------------

 

پیشاپیش عید فطرتون مبارک ... ایشالا یه دل داشته باشید قلنبه شادی ...